Gdańsk w weekend

Trochę mam opóźnienie z tym wpisem, bo Gdańsk odwiedziliśmy w ostatni weekend września 2023 roku. Byliśmy w tym mieście po raz pierwszy i zdążyliśmy zwiedzić je tylko pobieżnie, szczególnie, że towarzyszył nam nasz trzylatek, więc o długim chodzeniu po muzeach nie było mowy, ale z pewnością nadrobimy to w późniejszym czasie. Tym razem udało nam się „zaliczyć” najważniejsze punkty, czyli: Westerplatte, Stare i Główne miasto, Ogród Zoologiczny i plaże gdyż pogoda dopisała.

WESTERPLATTE

Najpierw odwiedzamy Westerplatte – symbol bohaterstwa polskiego, umowne miejsce rozpoczęcia II wojny światowej, opowiadające bogatą i przejmującą historię naszego narodu. Półwysep położony jest na terenie Gdańska i stanowi jedną z największych atrakcji turystycznych pomorza. Westerplatte można zwiedzać przez cały rok samodzielnie, korzystając z zamieszczonych tam informacji lub w okresie sezonowym z przewodnikiem.

STARE I GŁÓWNE MIASTO

Spacer po Gdańsku rozpoczynamy w Głównym mieście, przechadzamy się ulicą Długą, która jest chyba najbardziej reprezentacyjną ulicą miasta. Mijamy słynny Dom Uphagena – piękną kamienice rodziny mieszczańskiej z XVIII wieku. Dalej znajduje się Ratusz Głównego Miasta, a nieopodal Fontanna Neptuna.

Następnie przechodzimy na bardzo klimatyczną ulicą Mariacką, prowadzącą od położonej nad Motławą Bramy Mariackiej do kościoła Mariackiego. Podziwiamy urokliwe kamienice, oraz niezliczoną ilość straganów z pięknymi bursztynami i pamiątkami. Ulica równie pięknie jak za dnia, wygląda po zachodzie słońca.

Dalej spacerujemy urokliwym Długim Pobrzeżem – jedną z najpopularniejszych atrakcji Gdańska, biegnącą wzdłuż Motławy. Podziwiamy piękne widoki, bramy wodne oraz najsłynniejszego gdańskiego Żurawia – najstarszy i największy z zachowanych dźwigów portowych średniowiecznej Europy.

GDAŃSK NOCĄ

Gdańsk warto zwiedzać również po zachodzie słońca i odkryć jego zupełnie nową odsłonę. Miasto za dnia i w nocy to jakby dwa różne miejsca. Oba piękne i niezwykle urokliwe. Najbardziej czarujące widoki można zaobserwować nad Motławą, nie bez przyczyny Gdańsk nazywany jest bowiem polską Wenecją.

OGRÓD ZOOLOGICZNY

Udało nam się także zwiedzić Gdańskie Zoo – największy ogród zoologiczny w Polsce, który położony jest w sercu Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego w Dolinie Leśnego Młyna. To świetne miejsce na aktywny wypoczynek oraz spacery z dziećmi, cieszące się dużą popularnością zarówno wśród okolicznych mieszkańców jak i turystów. Zoo czynne jest przez cały rok, także w dni świąteczne i wolne od pracy. Całą relację z zoo znajdziecie TUTAJ (KLIK).

PLAŻE

W Gdańsku odwiedzamy trzy plaże: pierwszą podczas zwiedzania Westerplatte na której aktualnie jest zakaz kąpieli i plażowania. Druga, to piękna, bardzo szeroka plaża w Brzeźnie,  gdzie znajduje się także bardzo efektowne 140 metrowe molo, skierowane w głąb Zatoki Gdańskiej. Trzecia plaża, którą udało nam się zaliczyć znajduje się w Jelitkowie

GASTRONOMIA

Często pytacie czy możemy coś polecić z gastronomii albo noclegów w danym mieście. Trzeba przyznać, że w Gdańsku jest bogaty wybór miejsc gdzie można dobrze zjeść. My przetestowaliśmy obiad w restauracji Dominikańskiej, jedliśmy tam rybkę i naprawdę możemy polecić ten lokal. Jedzenie pyszne, a obsługa bardzo miła. Natomiast wieczorem udaliśmy się na pizze i lemoniadę oraz kawkę do Punto Bianco Pizza i również bardzo nam smakowało.