Pustkowo – urokliwa miejscowość nad Bałtykiem

Data publikacji: 18 września 2023

Muszę przyznać, że raczej nie lubię jeździć dwa razy w to samo miejsce. Jak już coś zobaczę i zwiedzę, to zazwyczaj następnym razem wolę wybrać inną miejscowość, nawet w pobliżu, ale żeby odwiedzić coś nowego. Z Pustkowem było inaczej. Pojechaliśmy tam trochę przypadkiem na długi weekend w sierpniu 2022, bo akurat znaleźliśmy wolne noclegi na ostatnią chwilę. Tak nas urzekła ta niewielka miejscowość, że rok później postanowiliśmy tam wrócić na wakacje.

Jest to niewielka miejscowość w gminie Rewal położona na wybrzeżu zachodnim. Jak już wspomniałam, pierwszy raz odwiedziliśmy Pustkowo w długi weekend sierpniowy i byliśmy ogromnie zdziwieni, że pomimo przepięknej pogody, przychodząc rano około godziny 10, plaże (te strzeżone) były prawie puste, żadnego tłoku, tłumów ludzi czy parawanów jeden przy drugim. Choć w sumie po nazwie miejscowości można by się było tego spodziewać. Mogliśmy rozłożyć się gdzie chcieliśmy i mieliśmy mnóstwo miejsca tylko dla siebie. Oczywiście z biegiem dnia ludzie przybywali, ale wciąż nie tłumnie, a na plaży było nadal przestronnie.

Na plaże są dwa zejścia, jedno dość strome po schodach, a drugie szerokie i łagodne, wybetonowane, po którym spokojnie można zjechać wózkiem. W sezonie w dwóch miejscach plaża jest strzeżona przez ratowników w godzinach od 10 do 18.

Miasteczko jest niewielkie, ale ładnie zagospodarowane. Nie znajdziecie tu jednak dyskotek, nocnych barów i innych tego typu imprez. Jest to jedna z najspokojniejszych nadmorskich miejscowości w jakich byłam, można tu spokojnie wypocząć i wyciszyć się. Najbardziej charakterystycznym punktem miasta jest Bałtycki Krzyż Nadziei (replika krzyża stojącego na Giewoncie), usytuowany w urokliwym i zadbanym Parku Przyjaciół Pustkowa.

Tuż obok znajduje się plac zabaw dla dzieci, urzęszenia do ćwiczeń dla troszkę starszych turystów, ławeczki oraz kwiatowe alejki. W Pustkowie spokojnie znajdziecie kilka miejsc z jedzeniem, trochę sklepów spożywczych z dość dobrym zaopatrzeniem, piekarnie, pamiątki itp, prawie wszystko (bez szaleństw) można tam nabyć. Napotkacie też budki z lodami, goframi, kebabem, jak to nad morzem. Jest także trochę rożnego rodzaju automatów do gier oraz wypożyczalnie pojazdów roweropodobnych.

Jeśli natomiast zapragniecie zwiedzić lub pobyć trochę w większej miejscowości, możecie udać się do pobliskiego Pobierowa, gdzie znajdziecie większą ilość barów, głośnej muzyki, sklepów, restauracji, hoteli oraz oczywiście turystów. My poszliśmy sobie tam spacerkiem wzdłuż plaży, pochodziliśmy troszkę po mieście, przeszliśmy promenadą, zjedliśmy obiad i wróciliśmy zabawną kolejką, która stanowi atrakcję szczególnie dla dzieci ( z kierowcą można się dogadać gdzie chcemy jechać ;))

Natomiast idąc w drugą stronę napotkacie malowniczy Trzęsacz ze słynnymi ruinami kościoła. My pewnego dnia zrobiliśmy sobie w tamtą stronę poranną przebieżkę o wschodzie słońca. Coś pięknego! Idąc dalej dojdziecie do głównej miejscowości gminy, czyli Rewala. Z Rewala i Trzęsacza możecie wybrać się na przejażdżkę działającą w sezonie kolejką wąskotorową do kolejnych miejscowości – Niechorza oraz Pogorzelicy. Świetna wycieczka, nasz trzylatek był zachwycony. Najpierw pieszo doszliśmy do Trzęsacza, potem kolejką przejechaliśmy na obiad do Pogorzelicy, następnie wróciliśmy do Trzęsacza i znowu spacerkiem plażą do Pustkowa.

Jeśli zatem nie przepadacie za tłumem turystów, morzem parawanów oraz imprezami i hałasem do późnej nocy, wybierzcie Pustkowo. To idealne miejsce wypoczynku dla rodzin z małymi dziećmi i osób nie przepadających za zatłoczonymi plażami. Ogólnie panuje tutaj spokój i miła atmosfera.

KOMENTARZE

7 komentarzy do “Pustkowo – urokliwa miejscowość nad Bałtykiem

• Adam

No zaciekawiliście mnie tym wpisem, w Pustkowie jeszcze nie byłem, a uwielbiam małe nadmorskie miejscowości. Na pewno odwiedzę przy najbliższym wypadzie nad nasze piękne morze.

• Ewa

Pustkowo to miejscowość, do której się wraca. Bywamy tam każdego lata, od roku 1996, choćby przejazdem. A te pyszne smażone ryby, mniam. Polecam

• Irena

Super, fajnie, że polecasz takie ciekawe miejsca. W Rewalu i Trzęsaczu byłam już kilka razy ale Pustkowa jeszcze nie poznałam i chętnie to zrobię. Bardzo lubię ciszę i spokój na wakacjach. Pozdrawiam serdecznie.

• Anonim

Dziękuję za ten wspaniały opis tej urokliwej miejscowości, tam rzeczywiście można wypocząć i nabrać sił. Odwiedzamy tę miejscowość już od 17 lat i zawsze chętnie wracamy. Jesteśmy każdego roku we wrześniu, więc jest już bardzo spokojnie i bezpiecznie. Dzieci mogą spokojnie biegać i korzystać z placu zabaw. Jest wspaniałe zarówno dla emerytów jak i dla małych jeszcze nie szkolnych dzieci. Jedzenie super . Polecam to miejsce z całego serca